Transzport betont használnak a Kalocsa-Paks Új Duna-híd építésén

A Kalocsa-Paks Új Duna-híd projekten különböző szilárdsági osztályba tartozó betonokat használ a Duna Aszfalt Kft. – olvasható a vállalat közösségi oldalán. A beton bedolgozása előtt fontos munkafolyamat a betonacél elhelyezése és a zsaluzat megépítése, előkészítésének pontossága. A bedolgozás maximum 25 cm-es vastagságú ütemekben történik, a rétegek összedolgozását és tömörítését nagyfrekvenciájú beton tűvibrátorokkal végzik a cég szakemberei. Akkreditált betonlabor ellenőrzi a beton minőségét a bedolgozást megelőzően. A kivitelezés során csak transzport betont használ a cég. A beton utókezelése épp olyan fontos, mint a bedolgozása, hiszen, ha nem kellő figyelemmel járnak el, akkor repedések keletkezhetnek a betonban és gyengül a szerkezet. Utókezelni vízzel, nedvesített geotextíliával és párazárással lehet, az utókezelés a betonozás után 7 napon keresztül történik.