Különleges betonozási technikával épül a Paks és Kalocsa közötti híd

A feszített-függesztett mederhíd szabad szerelés módszerrel épül, melyhez egyedi tervezésű PERI zsaluzókocsikat használnak. A világ egyik vezető zsaluzatokat és állványzatokat gyártó és tervező vállalata jól ismert a hidak építésénél alkalmazott progresszív mérnöki megoldásairól. A PERI Mexikótól Kanadáig, Kínától Dániáig a világ minden részén részt vesz a legnagyobb, legismertebb hidak építésében. A háromnyílású, a mederpillérek felett parabolikusan kiékelt, feszített-függesztett típusú új Duna-híd építésénél a PERI moduláris elven alapuló, okosan kombinálható zsaluzati- és állványrendszereit használják, a PERI mérnökei által kidolgozott projektspecifikus megoldásokkal. 2021. januártól zajlanak az új Duna-híd és hozzá kapcsolódó úthálózat építési munkálatai. A Duna magyarországi szakaszának huszadik hídja Tolna és Bács-Kiskun megye között teremt kapcsolatot az M6 jelű autópálya, a 6. sz. főút, valamint az alföldi oldalon húzódó 51. sz. főút összekötésével. A híd megépülésével a Paks és Kalocsa közötti 65 km-es kerülőút helyett csupán 16 km-t kell majd megtenni az utazóknak, az 55 perces menetidő így a jövőben mindössze negyedóra lesz. A kétszer egysávos, a két ártéri gerendahíddal együtt összesen 946,2 méter hosszú, 23,3 méter széles új Duna-hidat mindkét oldalon korláttal elválasztott kerékpárút egészíti ki. Az építkezés részeként két vasbeton kerethíd is épül az 512-es főúton, de a becsatlakozó mellékutak és csomópontok teljes rekonstrukciója is megvalósul – olvasható a Magyar Építők oldalán.