Tájékoztató a központi orvosi ügyelet működési rendjéről

Az ügyeleti ellátásra a háziorvosi ellátásra vonatozó egészségügyi hatósági szabályok vonatkoznak a járvány idején, melyek értelmében légúti tünetekkel rendelkező páciensek személyes kontaktus útján történő ellátására az ügyeleti ellátás során sincs lehetőség. A korlátozó szabályokra azért van szükség, mert a nemzetközi statisztikai adatok alapján az egészségügyi dolgozók vannak kitéve leginkább a megfertőződés kockázatának, másrészről pedig fertőzőgócként a betegséget tovább adhatják az ügyeletre érkező bármely személynek. Az orvosi ügyelet dolgozói kérik, hogy amennyiben valakinek légúti panaszai vannak (láz, köhögés, torokfájás, orrfolyás, végtag és fejfájás), az ügyeleti rendelőben történő megjelenés, házhoz hívás előtt minden esetben telefonon keressék a dolgozókat, akik távkonzultáció útján próbálnak meg segítséget nyújtani. Vény nélkül kapható készítmények beszedését követően nem szűnő panaszok, állapotrosszabbodás estén a hatályban lévő eljárásrendnek megfelelően értesítik az Országos Mentőszolgálat egységeit. A közelmúltban az ügyeleti váróhelyiségben felszerelésre került egy érintésmentes automata kézfertőtlenítő adagoló, melyet kérnek minden esetben használni az ellátás megkezdése előtt, illetve azt követően egyaránt. Kérik, hogy az ellátásra lehetőség szerint sebészeti vagy mosható maszkban érkezzenek a betegek. Amennyiben ilyen nem áll rendelkezésükre, kérjék a dolgozóktól az ellátás megkezdése előtt. Fontos, hogy minden esetben, első körben az ügyelet telefonszámát hívják, mert az előzetes telefonos konzultáció egyfajta előszűrésként funkcionál a légúti betegek kiszűrésére, másrészt a dolgozók igyekeznek úgy ütemezni a betegek ellátását, hogy a lehető legkisebb mértékre csökkenjen a váróhelyiségben eltöltendő idő-írja Rédei József ügyvezető igazgató a lakossági tájékoztató levelében.