Foktő térségében március 14-én megtartották a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében épülő Kalocsa-Paks Duna-híd hordógurítását – adta hírül a Magyar Építők. Az építőipari hagyományokat követő eseményre azt követően kerülhetett sor, hogy idén januárban a közel 1 kilométeres építményen teljessé vált a pályalemez. Ezt az tette lehetővé, hogy a balparti ártéri híd, majd a jobbparti ártéri híd szerkezetének betolását követően január 26-án a középső elemet képező mederhíd is bezárult. A csütörtöki eseményen a hordógurítás a három elemből álló építmény bal ártéri hídjáról indult, amely után a mederhíd látogatására is lehetőség nyílt. Az eseményen felszólalva Pántya József az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára úgy fogalmazott, a munka előre haladásából látszik, hogy jó kezekben van a projekt, de az elismerést a kivitelezőn túl minden résztvevőre kitágítaná, mert óriási csapatmunka folyik az építkezésen. A beruházó Építési és Közlekedési Minisztériumnak az esemény után kiadott közleménye szerint a híd átadásáig még számos befejező munkafolyamat van hátra. Ennek megfelelően a hídpálya szigetelése- és aszfaltozása, a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjel festések, korlátok- és más hídtartozékok elhelyezése, a közvilágítás szerelése, a híd monitoring és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és légi akadály jelzőfények felszerelése következik ebben az időszakban.